Monday, March 1, 2010

Permulaan Cerita.....

As.salam. Hari nie aku nak post tentang pokok lada. Pokok lada aku nie baru setup dalam 2 bulan lepas. Idea tanam pokok lada nie berasal apabila aku tengok pokok lada abg sedara aku yang berada di Prt Tengah, Batu pahat.

.....Perk.... syok betul bile dah jadi. Rumah die dah jadi macam hutan lada.. Hehehehe.

-Nie picture masa aku ngan nenek aku wat rumah semaian.... 15.12.2009



-Pening gak kepala nak cari batang wat tiang rumah semaian nie.......


-Nie pulak gambar jaring yang digunakan masa nak wat atap rumah semaian..

-Pintu tu sebenarnye free je.... Nasib baik bapak aku keje kat kedai perabot... Die dapat dari tokey die... Fuhhh. Save poket....

-Ha.... Nie pokok lada kampung yang paling awal aku letak.. Yang tanam nie bapak aku sebenarnya. hehehe. Aku cuma masukkan kat tempatnye je..
-Nampak pendek je kan pokok nie...... masa nie umurnye dalam 1 bulan.


-Nie pulak keadaan tapak projek lada aku..


-Update gambar lada aku yang dah berumur 1bln setengah

-Sampai sini je lah arinie aku nak kongsi cerita masa lapang aku. K.. As,salam.

No comments:

Post a Comment